Hulp nodig?

Heeft u vragen met betrekking tot onze bedrijfssoftware of heeft u hulp nodig? Offective helpt u graag op de volgende manieren.

Online hulp (video instructies en demo`s)

Bekijk onze pagina met hulp- en instructievideo`s. Van alle Offective modules zijn diverse filmpjes gemaakt die de mogelijkheden uit de betreffende modules toelichten.

Wijzigingen in de applicatie

Offective luistert naar de input van haar gebruikers, daarom vinden er regelmatig wijzigingen plaats. Wilt u weten wat er recent gewijzigd is? Bekijk dan snel het actuele overzicht van wijzigingen in de applicatie en overzicht van SBR statussen.

Helpdesk

  • De helpdesk is op werkdagen van 09.00 uur tot 16.30 uur bereikbaar op het telefoonnummer +31(0)180-701064
  • Als u ingelogd bent in Offective kunt u via de ‘helpdesk button’ (linksboven in de applicatie) contact met ons opnemen
  • De helpdesk is 24/7 bereikbaar op via e-mailadres helpdesk@offective.nl.
    Als u mailt buiten kantoortijden, reageren wij de volgende werkdag.

Hulp op afstand

Indien het nodig is om op uw computer mee te kijken om uw vraag/probleem duidelijk te krijgen of nadat u met een Offective medewerker heeft afgesproken kan hulp op afstand sessie worden gestart.

Veel gestelde vragen bedrijfsoftware Offective

  • Algemeen
  • Administratiekantoor
  • API
  • App
  • Beheer
  • Boekhouden
  • Facturatie
  • Personeel (HRM)
  • Prijzen
  • Producten en voorraad
  • Relatiebeheer (CRM)
  • UBL
Alles uitklappen | Alles inklappen
  • Hoe installeer ik Offective?
     

    Offective hoeft niet geïnstalleerd te worden. Offective is een cloud-applicatie, wat betekent dat u vanaf elke locatie met een internet aansluiting bij uw administratie kunt.

  • Hoe kan het dat bedrijfssoftware Offective zo goedkoop is?
     

    Offective biedt een standaard oplossing die in modules naar de wensen van de gebruiker in te richten is. Veel van de collega bedrijfssoftware leveranciers bieden slechts een enkele module aan of leveren een functionaliteit waarvoor vaak de hoofdprijs betaald moet worden.

    TIP: Probeer Offective een maand lang geheel kosteloos uit!

  • Hoe kan ik mijn betalingsgegevens wijzigen?
     

    U kunt eenvoudig uw betalingsgegevens wijzigen. Dit doet u als volgt:

    • Ga naar de module 'beheer'
    • Klik op 'facturatiegegevens'
    • Voer uw (gewijzigde) gegevens in
    • Klik op 'opslaan'

  • Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
     

    U kunt uw gegevens wijzigen via de module 'Beheer'.

  • Hoe kan ik modules wijzigen?
     

    U kunt als volgt uw modules wijzigen:

    • Ga naar de module 'beheer'
    • Klik op 'mijn gebruiker'
    • Selecteer de gewenste administratie
    • Klik op de button 'modules wijzigen'
    • Selecteer de modules die u wilt aan/uitzetten
    • Klik 2 maal op 'opslaan'
    • Vervolgens krijgt u een bevestiging met de gewijzigde overeenkomst per e-mail

  • Hoelang kan ik Offective gratis uitproberen?
     

    U kunt Offective 30 dagen lang gratis en zonder restricties uitproberen. Dit geldt voor alle modules.

  • Ik ben geen ZZP-er, mag ik ook gebruik maken van de 1-jaar gratis actie van Offective?
     

    De jaar gratis boekhouden actie is bedoeld om 'startende ondernemers' een steun in de rug te bieden. Startende ondernemers hoeven zodoende een jaar lang geen extra kosten te maken om hun administratie in te richten. Als u niet langer dan 6 maanden ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel, komt u in aanmerking voor de actie.

  • Ik heb een idee ter verbetering van Offective, hoe kan ik dit met jullie delen?
     

    Wij zijn onze gebruikers erg dankbaar voor alle feedback die wij krijgen. U kunt contact opnemen per telefoon, e-mail (ticketsysteem) of Whatsapp. Wij zullen uw suggestie meenemen in onze doorlopende ontwikkelingscyclus.

  • Ik heb Offective 30 dagen geprobeerd, maar ik zou toch nog wat langer willen testen, kan dit?
     

    Als u Offective getest hebt, maar er nog niet helemaal uit bent, kunt u gerust contact opnemen met de helpdesk. Wij helpen u graag verder.

  • Ik kan niet inloggen op de mobiele versie, er wordt om een inlogcode gevraagd die ik niet meer weet.
     

    U kunt de Offective app gebruiken of de desktop versie van Offective aanzetten.

  • Kan ik met meerdere gebruikers tegelijk werken in mijn Offective omgeving?
     

    Ja dat is zeker mogelijk. Elke gebruiker (die eigen inloggegevens heeft) kan in dezelfde administratie werken in de modules waartoe hij/zij gemachtigd is. U kunt echter niet met dezelfde inloggegevens op 2 werkplekken tegelijk ingelogd zijn.

  • Kan ik Offective uitbreiden?
     

    Offective is de modulaire totaaloplossing voor uw bedrijfsadministratie. De modules binnen ons pakket zijn volledig geintegreerd. Modulair houdt in dat u zelf kiest welke modules u wilt gebruiken op basis van uw wensen.

    Uw modules wijzigen doet u als volgt:

    • Ga naar de module 'beheer'
    • Klik op 'mijn gebruiker'
    • Selecteer de gewenste administratie
    • Klik op de button 'modules wijzigen'

    De Offective modules zijn: administratiekantoren, boekhouden, facturatie, gebruikersbeheer, personeelsmanagement, productbeheer en voorraadbeheer, projectmanagement, relatiebeheer, taakbeheer, urenregistratie en verkoop.

  • Kan ik verschillende modules aan elkaar koppelen?
     

    Dat is zeker mogelijk. Omdat Offective modulair is, werken alle modules en combinaties van modules vlekkeloos met elkaar.

  • Mijn vraag staat niet tussen de veelgestelde vragen, waar kan ik deze stellen?
     

    Heeft u de zoekfunctionaliteit op de FAQ pagina al geprobeerd of de online hulpvideo's bekeken? Als uw vraag er niet tussen staat, kunt u contact opnemen met de helpdesk.

  • Ondersteunt Offective een koppeling met …?
     

    Offective ondersteunt een directe koppeling met Mijn Web Winkel. Verder heeft Offective een API beschikbaar waarmee uw platformen een koppeling met Offective kunnen realiseren.

  • Op welk systeem draait bedrijfsoftware Offective?
     

    U kunt op elk systeem gebruik maken van Offective. Het maakt dus niet uit of u met een Windows, Apple of Linux operating system werkt. Daarnaast werkt de Offective app op elk gewenste smartphone of tablet.

  • Voor wie is Offective geschikt?
     

    Boekhoudprogramma Offective richt zich met name op het midden- en kleinbedrijf (MKB). Of u nu een startende ZZP-er bent of al 20 jaar ervaring hebt als ondernemer. Of u nu in het bestuur zit van een vereniging of stichting... Offective biedt een totaaloplossing voor uw boekhouding, relatiebeheer, voorraadbeheer en meer. Voor startende ondernemers hebben wij een interessante actie! Offective biedt startende ondernemers 1 jaar gratis boekhouden!

  • Waarom Offective?
     

    Wilt het meest volwaardige bedrijfssoftware pakket van Nederland voor een scherp tarief? En wilt u overal een veilige toegang tot uw administratie? Dan kiest u voor Offective! Bent u nog niet bekend met Offective? Probeer ons bedrijfssoftware pakket een maand gratis.

  • Wat is Offective?
     

    Offective is een online administratieprogramma. Het administratiepakket wat met name gericht is op het midden- en kleinbedrijf (MKB), bestaat uit verschillende modules. De modules zijn: administratiekantoren, boekhouden, facturatie, gebruikersbeheer, personeelsmanagement (HRM), productbeheer en voorraadbeheer, projectmanagement, relatiebeheer (CRM), taakbeheer, urenregistratie en verkoop. Daarnaast heeft Offective een API en een mobiele app.

    U kunt het hele administratiepakket Offective gratis en vrijblijvend uitproberen.

  • Wat is werken in de cloud?
     

    Werken in de cloud is het 'online -waar u maar wilt- toegang hebben tot uw administratie'. Met werken in de cloud hoeft u zich geen zorgen meer te maken over de installatie van software, upgraden, back-uppen en de veiligheid van uw gegevens.

  • Wie is Offective?
     

    Offective is een jong team met een visie. Met onze software willen wij het ondernemers zo gemakkelijk en voordelig mogelijk maken om de bedrijfsadministratie te organiseren.

  • Hoe kan ik mijn klant koppelen aan mijn administratie kantoor omgeving?
     

    Wanneer u inlogt, ziet u op het Administratie dashboard uw unieke administratiekantoor code. Deze is code 'dikgedrukt' en bestaat uit een code van 4 keer 4 cijfers. Deze code moet uw relatie invoeren in de eigen module Beheer > Bedrijven (administraties) en dan bij de administratie waartoe zij u willen machtigen.

  • Ik ben een boekhouder / accountant en mijn klant heeft een eigen administratie bij Offective, kan ik meekijken?
     

    Jazeker, een administratiekantoor kan een speciale administratiekantoor account aanmaken waarmee u via een unieke code aan uw klant gekoppeld kan worden. Voor meer informatie of een gratis proefaccount, gaat u naar de administratiekantoor pagina

  • Ik zou graag module … in mijn inhouse administratie gebruiken, kan dit?
     

    Als administratiekantoor heeft u toegang tot modules die relevant zijn voor het beheren van een financiële administratie zoals de module Boekhouding. Indien u Offective volledig zou willen gebruiken, dan dient u zich als eindgebruiker te registreren. Zie daarvoor de actuele Offective prijslijst.

  • Is het mogelijk een inhouse administratie te voeren?
     

    U kunt vanuit uw administratiekantoor omgeving een inhouse administratie toevoegen waarin u de boekhouding van een relatie kan voeren.

  • Hoeveel kost de Offective API?
     

    De Offective API kost €3,90 in de maand voor 300 requests per uur. Dit is aanpasbaar afhankelijk van de requests die u nodig heeft. Zie Offective API voor meer informatie.

  • Is er documentatie beschikbaar van de Offective API?
     

    Jazeker, wij hebben API documentatie (Engelstalig) beschikbaar.

  • Kunt u een koppeling faciliteren tussen Offective en ... ?
     

    De Offective API biedt ontwikkelaars de mogelijkheid direct te koppelen met Offective en gegevens uit uw database te halen en dit ook te muteren. Momenteel hebben wij een koppeling met mijnwebwinkel. Met de API kunt u zelf (samen met uw ontwikkelaar ) een koppeling met Offective realiseren.

  • Mijn ontwikkelaar heeft … nodig, kan dit?
     

    De API is nog vol in ontwikkeling en wij kijken graag met gebruikers en ontwikkelaars naar de mogelijkheid de API verder uit te breiden en ontwikkelen. Heeft u een specifieke wens of suggestie? Stuur dan een bericht aan helpdesk@offective.nl met als onderwerp "API".

  • Wat is een API?
     

    De afkorting API staat voor Application programming interface. Offective heeft ook een API, deze biedt ontwikkelaars de mogelijkheid om koppelingen te realiseren tussen Offective en derden (bijvoorbeeld Webshops).

  • Wat is een request?
     

    Een request is een moment waarin de Offective database wordt aangesproken om data in te lezen of te muteren.

  • Wat kan ik met de Offective API?
     

    Als website of platformbouwer kunt u de Offective API gebruiken om een directe koppeling met uw Offective database te realiseren.

  • Heeft Offective een app?
     

    Ja, Offective heeft een gratis app waarmee u 'in de cloud' en responsive toegang heeft tot uw Offective omgeving.

    TIP: Download de app gratis via de Offective app pagina!

  • Ik kan niet inloggen op de mobiele versie, er wordt om een inlogcode gevraagd die ik niet meer weet.
     

    U kunt de Offective app gebruiken of de desktop versie van Offective aanzetten.

  • Wat kost de Offective app?
     

    De Offective app is gratis te downloaden, u heeft wel een actieve Offective betaalde of proef account nodig om in te kunnen loggen.

    TIP: Download de app gratis via de Offective app pagina!

  • Welke mobiele platformen worden door Offective ondersteund?
     

    Offective heeft een app beschikbaar voor Android en iPhone, verder kunt u vanuit uw internet browser uw Offective omgeving benaderen. De app bevat alle modules die de webversie ook heeft. Zo kunt u heel eenvoudig uw administratie bijwerken, relaties en voorraad beheren en uren registreren.

  • Wat is de beheer module?
     

    Vanuit de module Beheer kunt u alles regelen omtrent uw account bij Offective. Van het toevoegen van nieuwe gebruikers tot het aanpassen van uw modules, alles is mogelijk!

    TIP: Probeer Offective gratis

  • Wat kost de beheer module?
     

    Iedere gebruiker van Offective heeft gratis toegang tot de module Beheer.

    TIP: Probeer Offective gratis

  • Er is een verschil geconstateerd tussen openstaande inkoopboekmutaties en grootboekrekening Crediteuren, hoe kan dit?
     

    U heeft wellicht direct op uw grootboekrekening Crediteuren geboekt zonder dit bedrag te koppelen aan een inkoopboekmutatie. Hierdoor kunnen verschillen ontstaan.

  • Er is een verschil geconstateerd tussen openstaande verkoopboekmutaties en grootboekrekening Debiteuren, hoe kan dit?
     

    U heeft wellicht direct op uw grootboekrekening Debiteuren geboekt zonder dit bedrag te koppelen aan een verkoopboekmutatie. Hierdoor kunnen verschillen ontstaan.

  • Help ik vul een rekeningnummer in en krijg de melding "dit is geen geldige IBAN".
     

    U kunt IBAN controle overslaan aanvinken of u kunt gebruik maken van een IBAN converter om uw rekeningnummer om te zetten naar een geldige IBAN. Deze optie vindt u onder ander in de module CRM bij bankrekeningnummer toevoegen, bank (dag)boekinstellingen in de module Boekhouding of automatische incasso)

  • Hoe boek ik een betalingsverschil?
     

    U kunt na het inlezen van een bankafschrift via het bankboek in de module Boekhouding uw afschrift verwerken. Tijdens het verwerken kunt u een factuur koppelen aan het afschrift. Vanuit dit overzicht kunt u het verschil boeken naar een grootboekrekening voor betalingsverschillen.

  • Hoe importeer ik gegevens vanuit de bank?
     

    Als u een zakelijke bankrekening heeft dan kunt u een bankbestand genaamd MT940 downloaden. Hierin staan uw transacties die heel gemakkelijk in Offective gezet kunnen worden.

  • Hoe kan ik mijn boekingsinstructie laten matchen?
     

    U kunt vanuit de module Boekhouding onder Instellingen en dan Bank(dag)boek instellingen bij uw Bankrekeningnummers boekingsinstructies instellen. Hoe slimmer u uw Offective omgeving inricht hoe sneller en meer geautomatiseerd uw bankafschriften gematcht worden. Zie onze hulpvideo voor meer informatie.

  • Hoe kan ik mijn grootboekschema inladen?
     

    U kunt gemakkelijk vanuit de module Boekhouding uw grootboekschema inladen. In deze module kunt u onder Instellingen kiezen voor Grootboekschema importeren. U kunt dan via ons importformat uw rekenschema inladen. U zult nog een aantal koppelingen op basis van de instructies na de import moeten maken.

  • Hoe maak ik een creditnota?
     

    U kunt vanuit het in- of verkoopboek in de module Boekhouding een mutatie aanmaken op basis van de factuur waarvoor u een creditnota wilt maken. Als u de factuur opent zet u bij alle producten een - teken, hierdoor worden de bedragen aangepast en de voorraad gewijzigd. Vervolgens kunt u via het memoriaal beide boekingen tegen elkaar wegstrepen.

  • Hoe sluit ik mijn huidige of historische boekjaar af?
     

    U kunt in de module Boekhouding onder Instellingen kiezen voor Boekjaar. Hier kunt u een boekjaar selecteren dat u wilt afsluiten. Eerst zult u uw BTW-rekeningen moeten toevoegen en vervolgens kunt u uw boekjaar afsluiten. Als er nog eventuele fouten en waarschuwingen zijn in het desbetreffende boekjaar dan zult u die op basis van onze melding moeten verhelpen.

  • Hoe verwerk ik mijn creditcards in mijn boekhouding?
     

    Vanuit de module Boekhouding kunt u deze transactie onderbrengen onder een zelf aan te maken grootboekrekening Creditcard die u kunt gebruiken voor creditcard transacties.

  • Hoe verwerk ik paypal transacties in Offective?
     

    Vanuit de module Boekhouding kunt u deze transactie onderbrengen onder een zelf aan te maken grootboekrekening Paypal die u kunt gebruiken voor paypal transacties.

  • Ik heb een boekhouder / accountant die mee zou willen kijken, kan dit?
     

    Uw boekhouder / accountant kan een administratiekantoor account aanmaken en u via de unieke code ertoe machtigen om mee te kijken in uw financiële administratie. Ook is er de mogelijkheid dat ze samen met u meekijken via uw inloggegevens.

  • Ik heb fouten in mijn boekhouding, hoe kan ik dit controleren?
     

    U gaat naar de module Boekhouding en klikt hier op het Dashboard van deze module. Vervolgens kunt u onder het kopje Boekhouding controle uw boekhoudcontrole openen. Hier vindt u een overzicht van door Offective gesignaleerde boekingen waar u wellicht een correctie op moet uitvoeren.

  • Ik sluit mijn boekjaar af en er is een grootboekrekening met een verkeerde typering gevonden, hoe los ik dit op?
     

    Uw grootboekrekeningen hebben een bepaalde typering, bij bepaalde typeringen wordt er een bepaald soort saldo (positief of negatief) verwacht. Wanneer dit niet overeenkomt krijgt u deze melding. U kunt dit oplossen door in de desbetreffende grootboekrekening te kiezen voor de optie 'Bepaal automatisch'. Hierdoor wordt de typering aangepast op basis van het aanwezige saldo.

  • Kan ik boekhouden met Offective zonder zakelijke bankrekening?
     

    Ja, u kunt gewoon boekhouden zonder 'MT940 bestand' te uploaden. U zult wel handmatig uw boekingen moeten registreren.

  • Mijn klant heeft te weinig betaald / niet betaald, hoe kan ik dit het beste verwerken in de module Boekhouding?
     

    U kunt een factuur waarop te weinig is betaald en waarvan u verwacht geen betaling meer te ontvangen op de volgende manier verwerken:

    Als u wilt dat de openstaande factuur als betaald geboekt wordt dan moet u in tabblad Match de factuur koppelen (matchtype matchen aan verkoopfactuur/stornering)en het bedrag bij ontvangst wijzigen naar het volledige factuurbedrag.

    In het tabblad Grootboekmutaties staat het daadwerkelijk ontvangen bedrag (het bedrag van het afschrift dat lager is dan het factuurbedrag) bij Bank aan de Debetzijde. Ditzelfde bedrag staat ook op Debiteuren maar dan aan de Creditzijde. Dit bedrag wijzigt u naar volledige factuurbedrag. U krijgt nu een melding dat er nog een bedrag geboekt moet worden, dit bedrag is het verschil tussen de factuur en wat daadwerkelijk ontvangen is. U boekt dit bedrag op een nieuwe journaalpost regel en deze zet u op grootboekrekening Betalingsverschillen aan de Debetzijde. U kunt de boeking nu opslaan en sluiten.

  • Mijn klant heeft teveel betaald, hoe kan ik dit het beste verwerken in de module Boekhouding?
     

    Stel: U heeft een factuur voor €100 maar uw klant betaalt €110. U krijgt een bankafschrift binnen met €110. Deze verwerkt u en matcht deze aan de verkoopfactuur. Zodra u deze opslaat krijgt u een melding welke u kunt u negeren. Wanneer u deze bankboeking weer opent, gaat u naar tabblad Grootboekmutaties. Bij Bank staat €110 aan de Debet-zijde. Bij Debiteuren staat ook €110 maar dan de Credit-zijde. Hier moet u €100 van maken (het bedrag van de factuur). Vervolgens maakt u een nieuwe Journaalpost regel aan die u verwijst naar een Grootboekrekening betalingsverschillen. Als u deze nog niet heeft, kunt u deze bij Grootboekrekeningen aanmaken, dit met het bedrag €10 (wat teveel betaald is). Wanneer u op een later moment het teveel betaalde bedrag terugstort dan kunt u deze betaling koppelen aan Vaste grootboekrekening betalingsverschillen. Op deze manier kunt u een foute facturatie correct boeken.

  • Ondersteunt Offective een koppeling met mijn bank?
     

    Offective is in actieve besprekingen om een automatische bankenkoppeling te realiseren met de grootbanken van Nederland. Zodra deze beschikbaar is zullen wij dit melden.

  • Waarom zou ik online boekhouden? Excel is ook prima, toch?
     

    Met boekhoudprogramma Offective bespaar je veel tijd. Je kunt direct bankbestanden inlezen en koppen aan bijvoorbeeld inkoopboekmutaties en verkoopboekmutaties. In het dashboard heb je inzicht in de omzet, winst, stand van de BTW-aangifte. Microsoft Excel is goed, maar Offective is beter.

    Probeer boekhoudprogramma Offective zelf met een gratis proefaccount van 30 dagen.

  • Wat is een memoriaalboeking?
     

    Het 'memoriaal' is een dagboek binnen de 'boekhouding' waar u overige (memoriale) boekingen doet. Dit kan gebruikt worden om bijvoorbeeld uw beginbalans te voeren als u nieuw met Offective begint. U kunt het ook gebruiken om een creditfactuur te verwerken.

  • Is online facturatie moeilijk?
     

    Online facturatie hoeft niet moeilijk te zijn met Facturatie van Offective. U heeft toegang tot onze hulpvideo's, veelgestelde vragen en helpdesk om u verder te helpen.

    TIP: Probeer Offective facturatie software gratis

  • Kan ik met uw facturatie programma periodieke facturatie doen?
     

    Jazeker, in de module Facturatie kunt u onder Periodieke facturatie per relatie periodieke facturen aanmaken. Geef aan wanneer deze begint en eindigt (optioneel) en met welke frequentie dit voorkomt. Zodra de datum wordt bereikt ziet u in uw Factuur overzicht deze factuur verschijnen met een 'P-symbool'. Deze kunt u dan met uw reguliere facturen aan uw relaties sturen.

    TIP: Probeer Offective facturatie software gratis

  • Kan ik met uw facturatie software aanmaningen genereren en verwerken?
     

    Jazeker, in de module Facturatie kunt u onder Instellingen en dan Aanmaningen instellingen uw volgorde van aanmaningen instellen, templates aanmaken en de begeleidende e-mails opstellen. Op het moment dat een factuur voldoet aan de aanmaningen criteria dan kunt u deze onder Aanmaningen genereren.

    TIP: Probeer Offective facturatie software gratis

  • Waarom zou ik online facturatie doen met de software van Offective?
     

    U heeft voor een scherp bedrag per maand toegang tot de robuuste Facturatie module van Offective. Creëer facturen naar eigen wens met de uitgebreide template functionaliteit en verstuur in een aantal minuten uw eerste e-factuur als PDF, UBL en/of via de e-mail.

    TIP: Probeer Offective facturatie software gratis

  • Wat is digitale facturatie? Wat is online factureren?
     

    Digitale facturatie is het optimaal benutten van de cloud software van Offective om digitaal te factureren. Het principe is dat u ongeacht uw locatie en op uw tijd de mogelijkheid heeft uw relaties te factureren. Hierdoor krijgt u een betere inzage in het facturatietraject binnen uw organisatie en het betaalgedrag van uw klanten. Digitaal factureren kan via een standaard template maar ook in uw eigen huisstijl.

    Facturatie is één van de modules van het modulaire online softwaresysteem van Offective. Voor een laag bedrag per maand krijgt u:

    • Ongelimiteerde facturatie templates
    • Zoveel factureren als u maar wilt: geen limiet op het aantal uitgaande facturen
    • Vrij aanpasbare e-mail templates
    • Uw facturen versturen als PDF
    • Het toekomstbestendige universele format UBL
    • Vrijheid om in eigen huisstijl te factureren
    • Een robuust overzicht van uw facturen: openstaand, betaald of nog in concept
    • Vrij instelbaar aanmaningen opvolgtraject: hiermee krijgt u inzage in uw ‘late’ klanten
    • Inclusief de modules voorraadbeheer en relatiebeheer
    • Inclusief mobiele app voor Android en iOS
    • Inclusief gratis helpdesk

    Digitale facturatie software uitproberen?

    U kunt Offective een maand gratis uitproberen. Twijfel niet langer en ervaar het gemak nu zelf. 30 dagen vrijblijvend digitale factureren met Offective.

  • Wat kan ik met uw facturatie programma?
     

    U kunt online factureren via PDF en UBL die u vanuit Offective kan versturen. Beheer zoveel templates als u nodig acht voor uw onderneming. Stel periodieke facturen in en deze worden iedere periode voor u klaar gezet. Aanmaningen worden op basis van uw instellingen gegenereerd en met de druk op 1 knop kunt u één of meerdere aan uw relaties versturen.

    TIP: Probeer Offective facturatie software gratis

  • Wat kost Offective facturatie software?
     

    Al vanaf €10,20 per maand, per gebruiker kunt u gebruik maken van de Offective module Facturatie.

    TIP: Probeer Offective facturatie software gratis

  • Hoe kan het dat bedrijfssoftware Offective zo goedkoop is?
     

    Offective biedt een standaard oplossing die in modules naar de wensen van de gebruiker in te richten is. Veel van de collega bedrijfssoftware leveranciers bieden slechts een enkele module aan of leveren een functionaliteit waarvoor vaak de hoofdprijs betaald moet worden.

    TIP: Probeer Offective een maand lang geheel kosteloos uit!

  • Hoelang kan ik Offective gratis uitproberen?
     

    U kunt Offective 30 dagen lang gratis en zonder restricties uitproberen. Dit geldt voor alle modules.

  • Hoeveel kost de Offective API?
     

    De Offective API kost €3,90 in de maand voor 300 requests per uur. Dit is aanpasbaar afhankelijk van de requests die u nodig heeft. Zie Offective API voor meer informatie.

  • Ik ben geen ZZP-er, mag ik ook gebruik maken van de 1-jaar gratis actie van Offective?
     

    De jaar gratis boekhouden actie is bedoeld om 'startende ondernemers' een steun in de rug te bieden. Startende ondernemers hoeven zodoende een jaar lang geen extra kosten te maken om hun administratie in te richten. Als u niet langer dan 6 maanden ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel, komt u in aanmerking voor de actie.

  • Is er een korting mogelijk bij Offective?
     

    Als u meerdere administraties heeft onder één account dan krijgt u een korting tot 25% over het totale bedrag.

  • Wat kost de beheer module?
     

    Iedere gebruiker van Offective heeft gratis toegang tot de module Beheer.

    TIP: Probeer Offective gratis

  • Wat kost de module boekhouden?
     

    Vanaf €7,60- per maand kunt u gebruikmaken van de module Boekhouden.

    TIP: Probeer ons boekhoudprogramma een maand lang gratis uit!

  • Wat kost de Offective app?
     

    De Offective app is gratis te downloaden, u heeft wel een actieve Offective betaalde of proef account nodig om in te kunnen loggen.

    TIP: Download de app gratis via de Offective app pagina!

  • Wat kost Offective?
     

    Via de actuele prijslijst kunt u berekenen wat Offective u per maand gaat kosten. Offective is een uitgebreid boekhoudpakket wat u per module kunt afnemen. Uiteraard kunt u ons boekhoudpakket gratis uitproberen.

  • Wat kost UBL?
     

    Het versturen en inlezen van UBL bestanden is inbegrepen bij uw modules Facturatie (verkoopfacturen) en Boekhouding (inkoopfacturen) en kost u niets extra.

    TIP: Probeer het hele softwarepakket van Offective gratis uit!

  • Wat kost urenregistratie software?
     

    U kunt vanaf €1,90 tot €3,20 per gebruiker per maand gebruikmaken van de module Urenregistratie.

    TIP: Probeer Offective Urenregistratie een maand gratis!

  • Kan ik in het CRM ook een ander land als Nederland gebruiken?
     

    CRM Offective toont standaard Nederland. Gebruikers hebben zelf de keuze om aan te geven welke landen in het CRM beschikbaar zijn. In de module CRM kunt u onder Instellingen | CRM Instellingen kiezen voor de optie Beschikbare landen en daar de gewenste landen toevoegen.

  • Kan mijn klant ook leverancier zijn en vice versa?
     

    Vanuit de desbetreffende relatie kunt u aanvinken of deze klant en/of leverancier is. Offective past dynamisch de weergave en mogelijkheden aan afhankelijk van het type relatie.

  • Voor wie is online relatiebeheer geschikt?
     

    Van zzp-er tot stichting, boekhouder tot vereniging van eigenaren, met de module Relatiebeheer (CRM) beheert u gemakkelijk uw relatie bestand.

  • Waarom zou ik mijn relaties online beheren? Excel werkt ook...
     

    U kunt met de Offective module CRM ongeacht uw besturingssysteem (Microsoft Windows, Apple OS, Linux, etc.) altijd en overal inzage hebben in uw relaties. Als u met Offective in de cloud werkt, hoeft u geen bestanden rond te sturen aan collega's en voorkomt u een administratieve rompslomp.

  • Wat is CRM?
     

    CRM ofwel Customer Relationship Management is het beheren van relaties, klanten, leveranciers en overige relaties binnen één systeem. Wilt u relaties beheren binnen één systeem? Kies dan voor het CRM syteem Offective.

    TIP: Probeer Offective CRM een maand gratis!

  • Wat kost de module relatiebeheer?
     

    Vanaf €3,- per maand kunt u gebruikmaken van de CRM module Relatiebeheer.

    TIP: Probeer Offective relatiebeheer met een gratis proefaccount

  • Welke types vrije velden zijn er in de relatiebeheer module?
     

    De relatiebeheer module kent 7 soorten 'vrije velden'. Dit zijn: getal, datum, bedrag, vrije tekst klein, vrije tekst groot, checkbox en lijst.

  • Voor wie is UBL?
     

    UBL is voor ondernemers en ondernemingen in het midden en klein bedrijf (MKB) en zelfstandigen zonder personeel (ZZP) die tijd en geld willen besparen met een steeds universeler format van e-facturatie in Nederland.

    TIP: Probeer Offective zelf met een gratis proefaccount

  • Wat is UBL?
     

    UBL ofwel Universal Business Language is voor bedrijfssoftware leveranciers, klanten, leveranciers, overheidsinstanties etc. om het digitaal uitwisselen en inboeken van e-facturen foutloos en gemakkelijk te laten verlopen. Zie ublready.nl voor meer informatie.

  • Wat kan UBL voor mij betekenen?
     

    Bespaar tijd voor uzelf en uw klanten met UBL. Uw klanten kunnen UBL e-facturen in hun boekhouding inlezen als deze UBL Ready is en dit direct inboeken. U kunt dit ook doen met UBL e-facturen van uw leveranciers.

  • Wat kost UBL?
     

    Het versturen en inlezen van UBL bestanden is inbegrepen bij uw modules Facturatie (verkoopfacturen) en Boekhouding (inkoopfacturen) en kost u niets extra.

    TIP: Probeer het hele softwarepakket van Offective gratis uit!