Nieuwsbrief Oktober 2018

Performance van de applicatie
Met de constante groei van het aantal gebruikers, zwaardere processen, meer en meer opslag van data en documenten heeft de snelheid en stabiliteit van de applicatie onze dagelijkse aandacht. Op korte termijn gaan we de performance verder verbeteren. Om dit te realiseren is de applicatie voor een groot gedeelte van zaterdag 27 oktober niet bereikbaar. De performance van de applicatie en de capaciteit zal dan op de toekomst zijn voorbereid. U krijgt hiervan in de applicatie nog een definitieve afkondiging en nadere mededelingen.

Ontwikkelingen
Dagelijks krijgt onze helpdesk verzoeken voor wijzigingen, verbeteringen, toevoegingen of overige veranderingen voor de applicatie. Al deze verzoeken worden besproken, ook wordt gekeken of wijzigingen in het belang zijn van alle gebruikers. Helaas moeten we veel van de verzoeken afwijzen omdat deze heel klant specifiek zijn, we hopen op uw begrip.

Blogberichten
Wekelijks schrijven wij  interesante blogberichten. Wilt u deze eens nalezen klik dan hier om deze blogberichten te lezen. Wilt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen volg ons dan op sociale media.

Recente wijzigingen in Offective

  • Er is een nieuwe rapport/template builder ontwikkeld. Hiermee kunt u zeer uitgebreid uw templates configureren en beheren. Alle vragen en verzoeken welke we in de afgelopen jaren hebben ontvangen zijn hierin meegenomen.

Met uw templates overschakelen naar de nieuwe rapport builder?
Een nieuwe template maken?
Een bestaande template kopiëren?

  • Bij het maken van een document kan een foto worden toegevoegd, de foto bibliotheek waaruit geselecteerd kon worden is verbeterd. Onder Beheer > Instellingen kunnen nu afbeeldingscategorieën worden aangemaakt. Afbeeldingen kunnen hieraan worden gekoppeld en vanzelf kan hierop worden geselecteerd. De pagina indeling en weergave is gebruiksvriendelijker.
  • Nieuwe rapportage mogelijkheden onder de module Facturatie > Dashboard > Productafname per klant > het bestaande rapport is uitgebreid met een keuze om producten te groeperen en is een optie toegevoegd om dit per klant te genereren.
  • Nieuwe rapportage mogelijkheden onder de module producten > Dashboard > Producten omzet, afnames en voorraad > Kies dan het rapport ‘Per product, per boekjaar, incl % vergelijking’ > ook hier is een nieuwe instelling toegevoegd > namelijk per klant een dergelijke rapportage genereren over verschillende boekjaren.
  • De product voorraad bij het maken van een order of factuur houdt nu ook rekening met geregistreerde inkopen.
  • Met de nieuwe template / document builder kunt u uw pakbon volledig aanpassen.
  • Op verzoek van gebruikers nog tientallen kleine verbeteringen doorgevoerd, de betreffende gebruikers zijn hierover reeds geïnformeerd en u komt deze in het gebruik vanzelf tegen

Hulpvideo’s

 

Reageren niet mogelijk.