Top 10 ondernemers blogs van 2018!

Het einde van het ondernemersjaar 2018 is in zicht. Het was voor veel ondernemers een goed jaar met veel opdrachten. De economie trok goed aan en bedrijven gaven weer gemakkelijk geld uit. Via ons online boekhoudpakket kon u al uw opdrachten en klanten eenvoudig verwerken. Dit kunt u in 2019 en daarna natuurlijk nog gewoon blijven doen! Wilt u weten

Lees verder

6 Ondernemerslessen van Walt Disney

Vrijwel iedereen kent Sneeuwwitje, Donald Duck en natuurlijk Mickey Mouse. Het zijn slechts enkele magische figuren die gecreëerd zijn door Walter (Walt) Elias Disney. Hij was een succesvolle filmproducent, scenarioschrijver, animator, entertainer en zakenman. In 1928 kwamen de Mickey Mouse video’s uit en daarna is het The Walt Disney Company uitgegroeid tot een wereldwijd imperium met een omzet van 55

Lees verder

Kerstpakketten en belasting: hoe zit dat?

Wilt u graag binnenkort uw personeel verrassen met een mooi kerstpakket? Dan zijn er een aantal zaken waar uw rekening mee moet houden. U mag namelijk niet zomaar al uw medewerkers een duur kerstpakket geven om ze te bedanken. De hoogte van het kerstpakket hangt af van de werkkostenregeling en de omzetbelasting.

Lees verder

Bellen of mailen bij een openstaande factuur?

De laatste paar decennia is er een gigantische golf aan communicatie-opties bijgekomen: faxen, bellen, mailen, en zelfs Skypen, Facebooken en WhatsAppen. Dit leidt soms tot twijfels. Wat is het juiste medium in welke situatie? Waar het bij een openstaande factuur lang geleden de enige optie was om op de deur te kloppen, wordt er nu veelvuldig getwijfeld. Wat is beter?

Lees verder

8 Onderdelen van een goed businessplan

Een onderneming staat of valt met een goed businessplan. Iedereen die een onderneming start, ontkomt niet aan het schrijven van een ondernemingsplan. Bovendien moet u als gevestigde ondernemer uw bestaande businessplan regelmatig bijschaven. Wat maakt een businessplan nu daadwerkelijk succesvol? 1. Het uitstippelen van een strategie Uw bedrijf krijgt daadwerkelijk vorm door het uitstippelen van een strategie. U hoeft niet

Lees verder

Beschrijvende handelsnaam: handig of niet?

Het is een echte trend in ondernemersland: de beschrijvende handelsnaam. Bedrijven met namen als De Koekenfabriek, De Broodzaak of Fietsenwinkel.nl schieten als paddenstoelen uit de grond. Logisch, want zo’n naam is makkelijk te herkennen en te onthouden. Toch heeft de beschrijvende handelsnaam ook nadelen. Bij het kiezen van een bedrijfsnaam zijn er veel opties en afwegingen die je moet maken.

Lees verder

Top-down of bottum-up omzetprognose maken?

Een prognose maken blijft natuurlijk een kwestie van schattingen en aannames, maar de uitkomst is wel iets waarmee uw plannen al dan niet uitgevoerd zullen kunnen worden. Een prognose die u niet overtuigend kan verdedigen, zal weinig indruk maken op financiers en investeerders. Methodes voor prognoses Het is dus zaak om te kiezen voor een samenstellingsmanier voor de prognose die

Lees verder

Bedrijfswebsite optimaliseren voor Google: 5 tips

Als ondernemer investeert u maar al te graag in een professionele bedrijfswebsite. U wilt online goed vindbaar zijn voor uw doelgroep. Een goed resultaat kan slechts worden bereikt wanneer u over de juiste kennis beschikt wat betreft zoekmachines. Optimaliseer uw vindbaarheid Om goed vindbaar te zijn, is het belangrijk om uw website zo te ontwerpen dat deze geoptimaliseerd is voor de

Lees verder