Onderdelen van een goede offerte

Als ondernemer investeert u voortdurend in marketingacties richting uw doelgroep. U wilt zoveel mogelijk klanten werven om uw inkomsten te zien toenemen, nietwaar? Als u vervolgens aanvragen krijgt, dan moet u vaak een offerte maken.

Hoe beter een offerte in elkaar steekt, hoe groter de kans dat een prospect zaken met u doet. Welke onderdelen mogen niet ontbreken op een offerte die u verstuurt? Wij geven u graag een aantal tips over alle onderdelen van een goede offerte.

Professioneel logo en huisstijl

Een offerte dient altijd voorzien te zijn van uw logo en huisstijl. Dit zorgt namelijk voor herkenning bij de aanvrager. Bovendien oogt het een stuk professioneler dan wanneer u een prijsopgave via een kaal Word-document verstuurt. Met een herkenbare professionele huisstijl en logo kunt u vaak een wat hogere prijs vragen.

Nette lay-out en geen taalfouten

Bij het versturen van een offerte, dient u altijd extra aandacht te besteden aan de lay-out. Staat alles overzichtelijk onder elkaar en snapt de klant de opbouw van uw voorstel. Check een prijsopgave altijd op taalfouten. Een offerte voorzien van taalfouten geeft prospects geen goede indruk van uw bedrijf. Bent u dyslectisch of niet goed in taal? Laat uw offerte dan nakijken door een professionele copywriter.

Duidelijke prijs en geldigheidsduur

In een goede offerte staat de prijs altijd duidelijk vermeld, inclusief of exclusief btw. Omschrijf duidelijk welke diensten of producten er worden geleverd en binnen welk tijdsbestek. Dit geeft duidelijkheid voor zowel uw klant als uzelf. Eventuele misstanden in de toekomst zijn daardoor sneller op te lossen. Vermeld ook altijd duidelijk de geldigheidsduur van de offerte.

Algemene voorwaarden

Veel ondernemers vergeten vaak de algemene voorwaarden mee te sturen bij de offerte of naar te verwijzen. Toch zijn deze voorwaarden niet geheel onbelangrijk. Bij een eventueel juridisch conflict bieden algemene voorwaarden vaak uitkomst. Deze voorwaarden zijn eenvoudig op te stellen door een jurist of notaris.

Gebruik een enthousiaste schrijfstijl

Last but not least: gebruik een enthousiaste schrijfstijl in uw begeleidend schrijven. Geef aan dat u graag voor uw klant aan de slag gaat. Noem ook wat vergelijkbare projecten en het resultaat daarvan. Dit kan wellicht net een klant overtuigen om akkoord te gaan met uw voorstel.

Online offertes maken

Wilt u gemakkelijk offertes maken en versturen aan uw potentiële klanten? Maak dan gebruik van onze online offerte module! Het is 30 dagen gratis te proberen.

Reageren niet mogelijk.